Alla inlägg den 3 juli 2011

Av Paulina Auer - 3 juli 2011 23:12

ikväll så ville Nico absolut inte sova.. förstår inte vad han har kommit i för period nu men han vägrar somna för natten..

ena stunden är han hur trött som helst & somnar med flaskan i munnen.. fem minuter senare så är han hur pigg som helst.. pratar & ler med hela ansiktet.. lilla busungen..man kan varken bli arg, irriterad, trött eller ledsen.. när man ser hans vackra ansikte så smälter mitt mamma-hjärta <3 men nu sover han i alla fall.. får vi se hur länge :)


idag har vi haft lite folk över så vi har käkat tillsammans (jag fick kasta i mig maten som vanligt för nico vaknar alltid precis när jag sätter mig ner för att äta konstigt nog..) & så har vi bara setat & pratat.. har varit en jätte trevlig dag :) 



nu är dom stora barnen iväg till sundbyholm & grillar.. sambon sover, nico sover & djuren sover.. ska väl ta & lägga mej jag med om en stund men först ska jag undersöka min nya telefon som jag fick av nathalie (sambons dotter), min första touch telefon , är lite efter i utvecklingen.. :D



jaja, ny dag i morgon.. måste ta tag i tvätten.. korgen har svämmat över för länge sen.. men hur mycket man än tvättar så blir det bara mer tvätt.. hur kommer det sig??

Av Paulina Auer - 3 juli 2011 15:09

nico har sovit två hela nätter.. första från 22 till halv 6 & andra från 23 till halv 6..

sen åkte vi till nicos mormor & sov där en natt.. då somnade han vid kl 21 & sov fram till halv 3 sen till halv 7.. han märker nog av att han inte är hemma i sin säng så han sover inte lika bra.. sov lite oroligt..


inatt så sov han jätte dåligt.. sov nästan ingenting på hela dagen.. somnade vid 9 igår kväll & sov till halv 3 sen var han vaken fram till halv 6 & var jätte kinkig :( 

men idag har han varit ganska så glad & nu sover han..

han får ju ersättning för att amningen inte funkade.. så han käkar baby semp 1.. idag ska vi börja med 2an (som egentligen är från 4 månaders ålder) men ska ta hälften-hälften & sen gå över helt på 2an när han är typ 3 månader.. kanske han sover lite bättre..



fan har har skrattat PÅ RIKTIGT två gånger.. brukar dom börja med det så här tidigt?? & så har han "slagit" till sina leksaker med öppen hand (han har alltid knutna händer annars)  som sitter på hans babysitter.. mina stora älskling :')

han blir ju 2 månader i morgon!


nu vart det mycket bebis-snack men har inte gjort något speciellt så det får duga idag! :) 



ha en bra dag

   

Presentation


mamma till lilla nico som föddes 110504. här kommer ni få ta del av allt (nästan allt) som händer i mitt liv & få se hur nico utvecklas :) enjoy!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards