Direktlänk till inlägg 12 oktober 2011

fixa & dona

Av Paulina Auer - 12 oktober 2011 09:50

igår fick H ledigt från jobbet.. så det blev en fixa-och-dona dag här hemma :) gjorde om lite i sovrummet & det var jätte bra.. det ända som fattas nu är nya tapeter & kanske några tavlor sen är det klart!

vi har ju massa projekt på g är hemma.. köket håller ju på & görs om.. där ska det målas & nytt golv ska läggas.. vardagsrummet ska göras om helt & hållet.. sen har vi en "matsal" som ska göras om till ett sällskapsrum.. så det är massor på G :)


jag hann även baka igår.. blev en tigerkaka, som gick åt nästan på en gång.. 

& till mat vart det köttkryta m. ris.. vissa dagar hinner man med mer än andra dagar.. vissa dagar hinner man inte ens laga mat & ibland så kan man göra värsta långkoket som igår.. beror heelt & hållet på lillprinsen ;) 



Nico kan föresten sitta helt själv nu, kortare stunder.. stora stora killen! & han förflyttar sig på golvet också.. skit kul! :) snart kryper han nog..

     


ne nu vaknade han så nu är matdags sen ska jag nog ta tag i städningen här hemma+tvätten.. om jag orkar dvs..!

 
 
Sofie

Sofie

13 oktober 2011 07:52

Så söt liten kille du har :) 2 dagar yngre än min lille gris! När började din sitta?

http://mammatillbenji.bloggplatsen.se

Paulina Auer

13 oktober 2011 11:46

tack så mycket! =)

Han började sitta själv utan hjälp för ungefär 2 veckor sedan. sitter din son??
det är så härligt när dom utvecklas.. händer så himla mycket :)

 
Sofie

Sofie

14 oktober 2011 11:03

Ingen fara :)

Ah ok, nja min son sitter inte riktigt själv ännu, han sitter men det är väldigt ostadigt, han kan sitta i ungefär en halv minut sen så trillar han på sidan :) haha!

Ja, det är verkligen härligt att se dem utvecklas så mycket!

http://mammatillbenji.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paulina Auer - 3 december 2011 10:12

jag älskar lördagmornar, sitter & löser melodikrysset & dricker mitt kaffe.. nico sover men vaknar nog snart för gröt & bus!                           det har inte hänt så mycket sen sist. något bra & kul är att våra...

Av Paulina Auer - 16 november 2011 09:02

nå.. vad har hänt sen sist?? jätte mycket, självklart.. men kommer jag ihåg allt? nej..   igår var vi till bvc på 6-månaders kontroll.. nico är fullt frisk & växer som han ska. han väger nu 10145 & är 72,5 cm lång :)    nico har sin fjärde ...

Av Paulina Auer - 24 oktober 2011 09:46

nico har precis fått gröt & nu sitter han i sin babysitter & snackar :) han får nu 3 mål mat om dagen.. gröt med fruktmos vid halv 10-10, lunch (morot, potatis, palsternacka) & lite frukt vid 13-14, gröt vid 17-18.. & därimellan får han lite ersä...

Av Paulina Auer - 14 oktober 2011 09:04

igår förmiddag så åkte jag & färgade ögonbryn+fransar.. då jag är väldigt ljus egentligen (hår, ögonbryn) men har färgat håret svart, vilket jag har haft i flera år, så tyckte jag det var dags att färga ögonbrynen också.. & det är värkligen en vanesa...

Av Paulina Auer - 6 oktober 2011 10:50


nico fick feber igår kväll vid 11-tiden.. han grät ingenting utan bara bökade runt i sängen & gnällde & gnydde.. tyckte så synd om honom.. baddade honom med en blöt & kall handduk i ungefär 1 timma sen somnade han om.. sov till 4 & var hungrig.. åt e...

Presentation


mamma till lilla nico som föddes 110504. här kommer ni få ta del av allt (nästan allt) som händer i mitt liv & få se hur nico utvecklas :) enjoy!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards