Alla inlägg under september 2011

Av Paulina Auer - 22 september 2011 11:25

haft ett litet uppehåll härifrån.. eller uppehåll & uppehåll? har inte orkat eller haft tid helt enkelt :)


dagarna går fort fram.. nico växer & växer.. han börjar bli riktig tung nu & jag börjar få jäkligt ont i ryggen.. skulle behöva börja styrketräna så man orkar bära honom några månader till haha..


       



han har ändrat sin "röst" föresten.. nu är den väldig gäll & pipig.. låter skit roligt..

& han älskar att stå på sitt skötbort.. då börjar de gälla & pipiga snacket direkt! :)



om mindre än 2 veckor blir han 5 månader.. hjälp! jag hinner inte med..

har börjat planera lite dagis & sådär nu också.. dagiset som ligger närmast är vallby dagis & det är familjekoperativ.. & så finns det skola där också.. tror det är från åk 1-6.. (inte säker) 


har ju börjat fundera lite på vad jag vill göra & så när nico börjar dagis..

& jag sätter nog mig i skolbänken tror jag.. måste börja med att plugga upp mina betyg.. sen vill jag plugga till undersköterska/sjuksköterska.. jobba några år.. sen plugga vidare till barnmorska :) känns skönt & ha lite planer faktiskt.. men måste hitta ett jobb vid sidan om pluggandet också.. vad nu det skulle vara..


 


Av Paulina Auer - 13 september 2011 08:54

i söndag var det dop.. & min lilla plutt var såå duktig.. glodde på prästen heela tiden & när han fick vatten på sig så ville han bara ha mer.. hehe :)

han fick jätte mycket fina saker.. halsband, bestick, fotoalbum (3 st likadana haha)

en nalle puh "sparkbil" eller vad man nu kallar det.. jätte kul är den i alla fall.. spelar musik & så kan man ändra den till flera olika saker som gunga, bil osv.. :) , böcker & massa annat som jag inte kommer ihåg.. måste sätta mig ner & gå igenom present för present för man kommer knappt ihåg vem man fick vad utav...




  

Av Paulina Auer - 8 september 2011 10:02

igår var det bvc-besök.. nico väger nu 8,2 kg & är 67,5 lång :) stora killen!



nico tar tag i precis allting nu.. så kul & se den här utvecklingen.. han är så himla intresserad.. följer en med blicken när man går iväg från honom.. sträcker sig efter ALLT.. & allting ska han smaka på :) 



& han förflyttar sig.. han kan ligga på golvet & sparka med benen så han snurrar ungefär ett halvt varv.. jätte många tror att han kommer börja krypa när som helst.. vi får väl se :)

Av Paulina Auer - 6 september 2011 10:27

sitter & dricker mitt morgonkaffe.. fick en härlig & välbehövd sovmorgon idag :)

sov riktigt dåligt inatt.. nico vaknade halv 2 & strax efter 4.. & jag låg vaken då.. skit jobbigt.. precis när jag håller på & hamna i den här djupa sömnen så vaknar jag till & är klarvaken.. men känner mig ändå utvilad nu så det är skönt :)



kl 14 ska vi träffa prästen inför dopet.. vet inte alls vad man går igenom på såna möten men det är väl val av psalmer & låtar skulle jag tro? 


var på tuna park igår & letade efter något att ha på mig på dopet.. hittade i alla fall en kavaj.. men vad jag ska ha under kavajen har jag ingen aning om.. 

hittade lite kläder åt Nico också.. han har ju växt ur nästan alla sina kläder.. 

letade även efter en kostym åt honom men fanns ingenstans.. vet att det finns på nätet så får väl beställa hem istället.. 


nej.. äta lite frukost & sätta igång en maskin tvätt.. HEIPPPAAAA


Av Paulina Auer - 2 september 2011 09:20

det är redan september. nu är sommaren slut & hösten är på ingång.

& det känns.. det är väldigt kallt på nätterna nu & tidigt på mornarna..

men jag älskar hösten! :) alla fina färger.. alla mysiga höstkläder..

så hösten.. du är välkommen!



Nico ligger & biter på sin bitring som han fick av sin mormor igår.. en sån där bra med vatten i som man lägger i kylskåpet.. han älskar den :)


han rullade runt från mage till rygg i onsdags föresten.. han har gjort det flera gånger i sin säng men aldrig på golvet.. & jag missade det!!!! jag stog & diskade & han låg på golvet bakom mig.. min kusin satt vi köksbordet & såg allting.. & jag hörde bara ett dunk & så vände jag mig om & han bara låg där & log min fina stora pojke.. sååå stolt <3


snart ska jag sätta i gång med packning.. våran packning & nicos packning.

jag & sambon åker iväg på kryssning & nico ska till sin faster där han ska sova i natt. han har aldrig sovit där förut men jag känner att det kommer gå jätte bra & han kommer ha det så kul :)


fick höra väldigt tråkiga nyheter igår.. men jag vet att allting kommer gå jätte bra.. jag känner det.. du är en fighter & du klarar det här precis som du klarar allting annat.. T, vi tänker på dig <3


nej nu måste jag sätta fart.. ha en fin fredag allihopa :)

Presentation


mamma till lilla nico som föddes 110504. här kommer ni få ta del av allt (nästan allt) som händer i mitt liv & få se hur nico utvecklas :) enjoy!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards