Direktlänk till inlägg 6 oktober 2011

feber & jackjakt

Av Paulina Auer - 6 oktober 2011 10:50

nico fick feber igår kväll vid 11-tiden.. han grät ingenting utan bara bökade runt i sängen & gnällde & gnydde.. tyckte så synd om honom.. baddade honom med en blöt & kall handduk i ungefär 1 timma sen somnade han om.. sov till 4 & var hungrig.. åt en flaska & somnade om till (!) 08,45.. han vaknade tack vare att hundarna började skälla som galna helt utan anledning.. vore det inte för dom skulle han nog sovit en stund till.. 

jag vill inte ge nico något febernedsättande förens det verkligen verkligen behövs..går det att lindra febern på annat sätt så gör jag hellre det.. 

idag mår han hur bra som helst & är lika pigg & glad som vanligt :) 



vi ska nog ner på stan en sväng idag.. jag behöver en höstjacka.. det är för kallt för skinnjackan & för varmt för vinterjackan.. 


liknande den här vill jag ha :)


nej, dags att börja göra oss i ordning! 





 
 
Madeleine.

Madeleine.

6 oktober 2011 12:34

Jag brukar inte heller ge Hailiey något.. Hon ska vara riktigt sjuk innan isf. Tror hon har fått alvedon 3ggr på 4år.
Eftersom jag sj. HATAR tabletter och inte riktigt tror på medecin fullt ut och tar sj. ALDRIG något så ska krävas mkt innan jag ger barna oxå..

http://www.Iamdancingintherain.blogg.se

Paulina Auer

7 oktober 2011 08:46

Nej, jag tycker det känns så himla onödigt. & läkemedel är ju heller inte bra för små barn..

man vet ju själv när man har feber & man tar en tablett.. man mår bra för stunden men sen så slår det tillbaka värre.. man stoppar ju bara febern.. men den måste ju ut..
så bättre den får gå bort direkt än att man håller på & stoppar den

 
Emmie

Emmie

8 oktober 2011 13:01

Ja, ser fram emot frukt och sånt :) Jag hatade banan när jag var liten.. Men är ju så enkelt med banan! så hoppas hon gillar det!
Har haft lite paus i smakisarna då hon varit så gasig i magen. Tror det är något jag äter dock! Skumt.
Jag har testat ge Stella vatten, funkade bra faktiskt :) Så roligt nu när det inte bara är amning och pumpa pumpa hela tiden :P utan att annat kan ges också!

http://emmiestella.blogg.se

Paulina Auer

11 oktober 2011 08:13

Ja, banan är skit enkelt.. kan man ju ta med sig vart som helst & det behöver ju inte värmas så det är jätte skönt! :) har du provat ge henne gröt?? för gröt är ju väldigt skonsamt för magen..
det är nog det jobbigaste när man ammar va? att man måste tänka på vad man stoppar i sig..

hehe första gången nico fick vatten så tog det en stund innan han förstod att det inte var välling.. så då var det inte lika populärt.. men efter några gånger så började han tycka om det också :)

 
Emmie

Emmie

11 oktober 2011 11:47

Haha de ser roliga ut när de blir paffa :)

Ska prova med gröt! Trodde de skulle vara tvärtom att de är rätt "trögt". Så tack för tipset :) Är ju jättekanon när man kan "bolla" med någon om saker som är bra och inte.

Ja, det är ganska jobbigt.. än sålänge är det nog bara lök och choklad (kanske) som kan vara. Annars tror jag mest de kan vara tarmarna som ställer om sig för fast föda! Hon har aldrig ont av gaserna. Det är bara att hon inte bajsar på någon dag, sen svämmar blöjan över haha! Så det är inget större problem :)

http://emmiestella.blogg.se

Paulina Auer

11 oktober 2011 19:53

det var faktiskt nicos bvc-tant som sa att jag skulle börja med gröt för att den är mest skonsam för magen :) jag kör med nestles havregröt! funkar kanon. ibland brukar jag blanda i lite blåbär (sån där som finns på burk från 4 månaders ålder, typ en tesked) tycker nico är jätte smaskigt :)

nico hade sådär i början, att han kunde vara utan att bajsa ena dagen & andra dagen var hela han nerbajsad hehe.. huvudsaken är att det kommer ut ;) lycka till med gröten! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paulina Auer - 3 december 2011 10:12

jag älskar lördagmornar, sitter & löser melodikrysset & dricker mitt kaffe.. nico sover men vaknar nog snart för gröt & bus!                           det har inte hänt så mycket sen sist. något bra & kul är att våra...

Av Paulina Auer - 16 november 2011 09:02

nå.. vad har hänt sen sist?? jätte mycket, självklart.. men kommer jag ihåg allt? nej..   igår var vi till bvc på 6-månaders kontroll.. nico är fullt frisk & växer som han ska. han väger nu 10145 & är 72,5 cm lång :)    nico har sin fjärde ...

Av Paulina Auer - 24 oktober 2011 09:46

nico har precis fått gröt & nu sitter han i sin babysitter & snackar :) han får nu 3 mål mat om dagen.. gröt med fruktmos vid halv 10-10, lunch (morot, potatis, palsternacka) & lite frukt vid 13-14, gröt vid 17-18.. & därimellan får han lite ersä...

Av Paulina Auer - 14 oktober 2011 09:04

igår förmiddag så åkte jag & färgade ögonbryn+fransar.. då jag är väldigt ljus egentligen (hår, ögonbryn) men har färgat håret svart, vilket jag har haft i flera år, så tyckte jag det var dags att färga ögonbrynen också.. & det är värkligen en vanesa...

Av Paulina Auer - 12 oktober 2011 09:50

igår fick H ledigt från jobbet.. så det blev en fixa-och-dona dag här hemma :) gjorde om lite i sovrummet & det var jätte bra.. det ända som fattas nu är nya tapeter & kanske några tavlor sen är det klart! vi har ju massa projekt på g är hemma.. kö...

Presentation


mamma till lilla nico som föddes 110504. här kommer ni få ta del av allt (nästan allt) som händer i mitt liv & få se hur nico utvecklas :) enjoy!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards