Direktlänk till inlägg 30 augusti 2011

ang. smakportionerna

Av Paulina Auer - 30 augusti 2011 21:15

Svarade precis på en kommentar ang. smakportionerna till Nico.

Personen skrev något i stil med 'Hur kan du vara så dum att ge honom smakportioner innan han är sex månader, han kan bli allergisk'


Det är så här att Nico är ju lite större än en 3-4 månaders bebis. Började t ex med 2ans baby semp när han var 2,5 månad gammal.. fast den är från 4 månader. & det har funkat hur bra som helst. För vi märkte att han inte vart mätt på 1ans. 


Smakportionerna vi ger honom är dessutom från 4 månaders ålder. & det funkar finfint.. Jag menar, mår han inte dåligt av det, varför ska han då inte få äta det????



Pratade med min moster om det förut, innan jag började med smakportionerna, & min kusin fick smakportioner redan vid 2 månaders ålder för hon också var en väldigt stor bebis. idag är hon 19 år & har inte en enda allergi :)


Sååå, nu har jag nog fått ur med det jag ville.. så att ALLA förstår :)

 
 
Elin

Elin

30 augusti 2011 21:26

Hej! vilken söt liten grabb du här där:) jag har själv en pojke som är 4 månader:)

http://elin-von-k.bloggplatsen.se

Paulina Auer

30 augusti 2011 22:31

åh tack så mycket! :) Din son är också jätte söt!

 
sandra

sandra

30 augusti 2011 23:36

Hej :)
Gu så söt pojke du har .
Jag tycker du gör helt rätt ang de där me mat o smakprotionerna, man ska göra de som känns bäst när de gäller sitt barn :)
Själv går ja i väntans tider, 11 dagar kvar men de känns som evigheter :P
Må bäst !

http://blivandeungmamma.bloggplatsen.se

Paulina Auer

31 augusti 2011 08:00

Hej!
Åh tack så mycket! :)
Hehe jo men precis.. man känner ju själv vad som är bra för barnet.. & vad dom behöver för något!
Lycka till med födseln & bebisen! Hade bra

 
Sofie

Sofie

13 oktober 2011 08:04

Min son är också en stor bebis, nu på 5 månaderskontrollen så var vägde han 8980 gram och var 70 lång, och jag har också gett honom smakportioner sen han var ungefär 3 månader och nu äter han ersättning vid 7 på morgonen, sen gröt vid 10 - halv 11 sen en burk barnmat vid 3 tiden och sen ersättning igen på kvällen innan han ska lägga sig och det går hur bra som helst. Jag är inte så noga med ålder och tycker bara det är fjantigt att man inte ska få börja tidigare om man nu vill det :)

Mitt gästlösen på bloggen är förresten: benjaminmichel

http://mammatillbenji.bloggplatsen.se

Paulina Auer

13 oktober 2011 11:51

inte mycket mindre än nico, alltså :) nico vägde 9170 & var 70,4 cm lång :)

ja det där med smakportioner tycker jag är upp till var och en.. man känner ju själv som förälder när det är dags! våra bebisar som är lite större behöver ju mer mat.

Nico får ersättning när han vaknar på morgon.. sen får han både ersättning & banan eller någon puré vid 11 tiden.. (han är en väldigt väldigt hungrig bebis ;) ) & sen vid 2-3 får han mat igen & så får han gröt vid 5 tiden.. sen en flarre innan sängdags! funkar kanon :)snart ska jag börja ge honom välling istället & började med gröt direkt när han vaknar på morgonen!

 
Sofie

Sofie

14 oktober 2011 11:07

Okej :) Ja, får han ersättning innan läggdags? och är det burkmat han får vid 2-3 tiden?

Ja, jag testade med välling nu iförrgår kväll, det gick lite sisådär med det, han fick lite ont i magen :/ Vad kommer du börja med för välling till Nico? :) Alltid kul att få tips!

http://mammatillbenji.bloggplatsen.se

Paulina Auer

14 oktober 2011 12:06

Ja han får alltid gröt först vid 5 sen en flaska ersättning vid 7 när han ska sova :) då sover han som bäst!

Jag ska nog börja med sempers havrevälling är det tänkt :) men jag tar nog typ 70 ersättning/30 välling till att börja med.. så att jag blandar dom.. så att magen inte blir så chockad :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paulina Auer - 3 december 2011 10:12

jag älskar lördagmornar, sitter & löser melodikrysset & dricker mitt kaffe.. nico sover men vaknar nog snart för gröt & bus!                           det har inte hänt så mycket sen sist. något bra & kul är att våra...

Av Paulina Auer - 16 november 2011 09:02

nå.. vad har hänt sen sist?? jätte mycket, självklart.. men kommer jag ihåg allt? nej..   igår var vi till bvc på 6-månaders kontroll.. nico är fullt frisk & växer som han ska. han väger nu 10145 & är 72,5 cm lång :)    nico har sin fjärde ...

Av Paulina Auer - 24 oktober 2011 09:46

nico har precis fått gröt & nu sitter han i sin babysitter & snackar :) han får nu 3 mål mat om dagen.. gröt med fruktmos vid halv 10-10, lunch (morot, potatis, palsternacka) & lite frukt vid 13-14, gröt vid 17-18.. & därimellan får han lite ersä...

Av Paulina Auer - 14 oktober 2011 09:04

igår förmiddag så åkte jag & färgade ögonbryn+fransar.. då jag är väldigt ljus egentligen (hår, ögonbryn) men har färgat håret svart, vilket jag har haft i flera år, så tyckte jag det var dags att färga ögonbrynen också.. & det är värkligen en vanesa...

Av Paulina Auer - 12 oktober 2011 09:50

igår fick H ledigt från jobbet.. så det blev en fixa-och-dona dag här hemma :) gjorde om lite i sovrummet & det var jätte bra.. det ända som fattas nu är nya tapeter & kanske några tavlor sen är det klart! vi har ju massa projekt på g är hemma.. kö...

Presentation


mamma till lilla nico som föddes 110504. här kommer ni få ta del av allt (nästan allt) som händer i mitt liv & få se hur nico utvecklas :) enjoy!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards