Alla inlägg den 30 augusti 2011

Av Paulina Auer - 30 augusti 2011 21:15

Svarade precis på en kommentar ang. smakportionerna till Nico.

Personen skrev något i stil med 'Hur kan du vara så dum att ge honom smakportioner innan han är sex månader, han kan bli allergisk'


Det är så här att Nico är ju lite större än en 3-4 månaders bebis. Började t ex med 2ans baby semp när han var 2,5 månad gammal.. fast den är från 4 månader. & det har funkat hur bra som helst. För vi märkte att han inte vart mätt på 1ans. 


Smakportionerna vi ger honom är dessutom från 4 månaders ålder. & det funkar finfint.. Jag menar, mår han inte dåligt av det, varför ska han då inte få äta det????



Pratade med min moster om det förut, innan jag började med smakportionerna, & min kusin fick smakportioner redan vid 2 månaders ålder för hon också var en väldigt stor bebis. idag är hon 19 år & har inte en enda allergi :)


Sååå, nu har jag nog fått ur med det jag ville.. så att ALLA förstår :)

Av Paulina Auer - 30 augusti 2011 10:26

nico äter mer smakportioner nu.. han har smakat gröt, majspuré, potatis&majs,

fruktmos med ris.. han verkligen älskar det :) 

han har inte varit kinkik eller konstig i magen efteråt.. jätte skönt.

     



om fem dagar blir han 4 månader.. alltså, 4 månader är ju jätte mycket!!!! tänk att om 2 månader så är han ett halv år.. & då är det bara ett halv år kvar tills han fyller 1 år.. nej tiden ta & sakta ner lite nu va.

 



vi har bytit till sittdelen nu i hans vagn, den är lite stor än men liggdelen vart ju alldeles för liten.. & han vill ju sitta upp & se allting :)



på fredag så ska Nicos faster låna honom över natten (ja det var hon som frågade om hon fick låna honom) så vi satt o funderade på vad vi skulle hitta på när vi var barnlediga & allt.. först tänkte vi gå ut & äta & gå på bio.. men så kom vi på att vi kan åka på kryssning istället.. bara en sån där 1 dygnskryssning :) ska bli riktigt kul faktiskt!





Presentation


mamma till lilla nico som föddes 110504. här kommer ni få ta del av allt (nästan allt) som händer i mitt liv & få se hur nico utvecklas :) enjoy!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards