Direktlänk till inlägg 30 augusti 2011

30 augusti

Av Paulina Auer - 30 augusti 2011 10:26

nico äter mer smakportioner nu.. han har smakat gröt, majspuré, potatis&majs,

fruktmos med ris.. han verkligen älskar det :) 

han har inte varit kinkik eller konstig i magen efteråt.. jätte skönt.

     



om fem dagar blir han 4 månader.. alltså, 4 månader är ju jätte mycket!!!! tänk att om 2 månader så är han ett halv år.. & då är det bara ett halv år kvar tills han fyller 1 år.. nej tiden ta & sakta ner lite nu va.

 



vi har bytit till sittdelen nu i hans vagn, den är lite stor än men liggdelen vart ju alldeles för liten.. & han vill ju sitta upp & se allting :)



på fredag så ska Nicos faster låna honom över natten (ja det var hon som frågade om hon fick låna honom) så vi satt o funderade på vad vi skulle hitta på när vi var barnlediga & allt.. först tänkte vi gå ut & äta & gå på bio.. men så kom vi på att vi kan åka på kryssning istället.. bara en sån där 1 dygnskryssning :) ska bli riktigt kul faktiskt!





 
 
Ingen bild

Undrar..

30 augusti 2011 20:39

VARFÖR går du emot något som WHO har rekommenderat? Att börja med smakisar vid fyra månaders ålder är ju helt sjukt. Varför denna hets??
Eller är du en av dem som gärna riskerar allergier genom att börja innan 6 månader?

Paulina Auer

30 augusti 2011 21:12

hah.
för det första så finns det smakportioner som är från 4 månaders ålder :) & för det andra så är min son lite större än en normal 4 månaders bebis är. & har pratat med bvc också & dom tyckte att det var heeelt ok!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paulina Auer - 3 december 2011 10:12

jag älskar lördagmornar, sitter & löser melodikrysset & dricker mitt kaffe.. nico sover men vaknar nog snart för gröt & bus!                           det har inte hänt så mycket sen sist. något bra & kul är att våra...

Av Paulina Auer - 16 november 2011 09:02

nå.. vad har hänt sen sist?? jätte mycket, självklart.. men kommer jag ihåg allt? nej..   igår var vi till bvc på 6-månaders kontroll.. nico är fullt frisk & växer som han ska. han väger nu 10145 & är 72,5 cm lång :)    nico har sin fjärde ...

Av Paulina Auer - 24 oktober 2011 09:46

nico har precis fått gröt & nu sitter han i sin babysitter & snackar :) han får nu 3 mål mat om dagen.. gröt med fruktmos vid halv 10-10, lunch (morot, potatis, palsternacka) & lite frukt vid 13-14, gröt vid 17-18.. & därimellan får han lite ersä...

Av Paulina Auer - 14 oktober 2011 09:04

igår förmiddag så åkte jag & färgade ögonbryn+fransar.. då jag är väldigt ljus egentligen (hår, ögonbryn) men har färgat håret svart, vilket jag har haft i flera år, så tyckte jag det var dags att färga ögonbrynen också.. & det är värkligen en vanesa...

Av Paulina Auer - 12 oktober 2011 09:50

igår fick H ledigt från jobbet.. så det blev en fixa-och-dona dag här hemma :) gjorde om lite i sovrummet & det var jätte bra.. det ända som fattas nu är nya tapeter & kanske några tavlor sen är det klart! vi har ju massa projekt på g är hemma.. kö...

Presentation


mamma till lilla nico som föddes 110504. här kommer ni få ta del av allt (nästan allt) som händer i mitt liv & få se hur nico utvecklas :) enjoy!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards