Alla inlägg under augusti 2011

Av Paulina Auer - 10 augusti 2011 12:55

vilket jävla oväder vi har haft idag.. men det är himla mysigt tycker jag :)

nico sov 2 timmar på förmiddagen, vilket han inte brukar göra.. berodde nog på vädret skulle jag tro.. 



han har ju fått smaka gröt två dagar nu.. & det funkar hur bra som helst :) inga magknip alls!

& blir skit arg när han inte får mer haha.. kul att han gillar det i alla fall & att han vet hur han ska göra :)


   



idag ska vi inte göra NÅGONTING har jag bestämt.. ska lägga oss i soffan nu & bara mysa.. jag börjar bli sjuk.. ont i halsen & huvudet & lite snorig.. inte så jävla nice.. rädd att nico ska bli sjuk..



nu ska jag koka lite té & kurera mej.. 

Av Paulina Auer - 8 augusti 2011 21:18

nico fick smaka majspuré för första gången idag.. första lilla skeden så brydde han sig knappt om att han hade någonting i munnen.. men efter ett tag smackade han lite med munnen.. verkade tycka det var jätte gott! :) sen vart han förbannad när han inte fick mer.. matvrak :D




i morgon ska jag ge honom gröt.. bara någon sked.. så ska han få smakportioner av det varje dag i ungefär 1 månad, sen kan han börja få hela portioner (beroende på hur han & hans lilla mage reagerar förståss!) den är ju egentligen från 4 månader men han är ju lite större än en 3 månaders bebis..


var ju på bvc idag & han väger nu 7610 & var 66,7 cm lång :) växt 3,7 cm & ökat med 890 gram på 1 månad! kurvan såg finfin ut så det är jätte skönt.

den 15e ska vi dit för 3 månaders vaccin!


 

idag på väg till bvc

                           




  

nybadad! :)







Av Paulina Auer - 7 augusti 2011 19:39

soriiii för väldigt dålig uppdatering men har varken haft tiden eller lusten till att skriva.


dagarna rullar på som vanligt.. nico växer mer & mer för varje dag som går :) ska till bvc i morgon för vägning & mätning & är jätte nyfiken på hur mycket han växt.. vägde honom här hemma för någon dag sedan & då vägde han väl 8 kg


 


vad har annars hänt då?? det minns jag inte ens.. 

har bokat kyrka & så för dopet nu i alla fall.. 11 september (vilket jävla datum, i know) & har beställt dopklänning & dopinbjudningskort! :) 

min bästa vän/syster ska vara gudmor.. men hon skulle nog behöva styrketräna lite tills dess om hon ska orka hålla honom i famnen hihi..


har haft kalas här idag, crille fyllde år.. så haft folk här hela dagen.. jätte trevligt :) 

plutten sover.. han somnade redan vid 6 tiden i sin fasters famn.. så han vaknar nog snart skulle jag tro för blöjbyte, matning & pyjamas! :) 


nej, nu kom mitt hjärta från affären så ska blanda i ordning dipp & sätta oss & kolla på någon film skulle jag tro :)


Av Paulina Auer - 1 augusti 2011 11:04

måndag igen..

helgen gick jätte fort som vanligt.. 

i lördags var man ute & drack lite.. men det är fan inte kul längre.. samma människor..samma sak jämt.. tröttnat faktiskt

är hellre hemma & myser med familjen :)



min telefon försvann i lördags också.. känns ju sådär :/ det tråkigaste är att jag hade jätte mycket bilder & filmklipp på nico som jag inte hade hunnit lägga över på datorn..

nu är någon där ute jävligt lycklig.. 



lilleman sover middag.. när han vaknar så ska han badas & sen ska vi åka & handla..

sitter & funderar på vad man ska laga för mat idag.. man har ingen fantasi.. man äter samma skit varje dag känns det som.. så tråkigt!


ne, ska kika runt efter lite recept på nätet :)


(föresten, såg nyss att det redan är augusti.. nu får tiden sakta ner lite tycker jag) 

Presentation


mamma till lilla nico som föddes 110504. här kommer ni få ta del av allt (nästan allt) som händer i mitt liv & få se hur nico utvecklas :) enjoy!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards